سرخط خبرها
جلسه شورای اجتماعی محله شهید قربانی ویژه دهه کرامت برگزار شد

شادباش ویژه

  • کد خبر: ۳۱۲۱۱
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
شادباش ویژه
برای بهتر شدن حال محله‌مان تلاش کنیم

فاطمه سیرجانی - اولین نشست شورای اجتماعی محله شهید قربانی در سال جدید با محوریت دهه کرامت در مسجدجامع صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد.
در ابتدای نشست الهام خباز که در غیاب دبیر جلسه مدیریت آن را بر عهده داشت، ضمن خوشامد‌گویی به اعضای حاضر، گفت: اقدامات شورا‌های اجتماعی محلات در چندماه گذشته همراه با پویش و رزمایش جهادی در راستای توزیع بسته‌های حمایتی و مواد ضدعفونی‌کننده همراه بود و علاوه بر این، گندزدایی محلات که نقش مهمی در خدمت به محله به‌ویژه افراد نیازمند و کم‌بضاعت داشت هم به همت همین گروه‌ها انجام شد.
این فعال فرهنگی در ادامه ضمن اعلام دستورکار جلسه، از اعضای حاضر در نشست خواست پیشنهاد‌ها و طرح‌هایی با محوریت دهه کرامت مطرح کنند.

• تقدیر از درس‌خوان‌ها
کاظم کاظم‌زاده، نماینده ساکنان محله و از فعالان مسجدجامع صاحب‌الزمان (عج)، در ابتدا پیشنهاد برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی برای دانش‌آموزان را داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های کارگروه علمی شورای اجتماعی محله، ارتقای سطح علمی و کیفی تحصیلات دانش‌آموزان محله است. از همین‌رو بحث مشاوره‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های جبرانی را در برنامه داریم.
وی از برگزاری آزمون تست‌زنی برای دانش‌آموزان داوطلب حضور در مدارس نمونه دولتی محله شهید قربانی خبر داد و تقدیر از دانش‌آموزان برتر در ایام دهه کرامت را هم پیشنهاد کرد.
کاظم‌زاده با توجه به حساسیت این ایام به علت شیوع کرونا، ادامه داد: برای حفظ سلامت، نحوه برگزاری مراسم با پارسال تفاوت دارد. برنامه‌های مناسبتی در مساجد و محافل مسقف انجام نمی‌شود و پیشنهاد می‌کنم هزینه برگزاری مراسم صرف توزیع کارت خرید نان رایگان بین نیازمندان محله شود.

• کاروان‌های شادی در محله‌
نماینده بانوان در شورای اجتماعی پیشنهاد متفاوتی را مطرح کرد. وجیهه عرفانی گفت: ایام قرنطینه و این بیماری نشاط را در بین خانواده‌ها کم‌رنگ کرده و بهتر است موضوع‌هایی هیجان‌انگیز و شادی‌بخش در نظر گرفته شود. در این روز‌های سخت که همه باید برای بهتر شدن حال روحی و جسمی یکدیگر تلاش کنیم، بد نیست در کنار هم گروهی را تشکیل بدهیم تا این گروه حال شهروندان خانه‌نشین و به‌ویژه بانوان را خوب کند و چه مناسبتی بهتر از این دهه.
عرفانی تجربه راه‌اندازی کاروان‌های شادی در سال‌های گذشته را یادآور شد و افزود: برنامه‌های پرهیجان و شادی‌بخشی، چون بازی هفت سنگ، مسابقات طناب‌کشی ویژه بانوان و آقایان، مارپله برای کودکان و نوجوانان، دارت و... را می‌توان در نظر داشت. در کنار این‌ها می‌توانیم کنترل فشار خون و دیابت را هم انجام دهیم.
در ادامه این نشست، پارک آرامش و زمین ورزشی فنس‌کشی‌شده پشت کلانتری پنجتن برای اجرای مراسم پیشنهاد شد و با توجه به وسعت و روشنایی کافی، زمین ورزشی برای برگزاری جشن انتخاب شد.
جواد هوشیار که مسئولیت روابط‌عمومی این شورای اجتماعی را بر عهده دارد نیز برای تأمین صوت و صدا برای اجرای مراسم اعلام آمادگی کرد.

• پیش به سوی ریشه‌کنی اعتیاد
در ادامه این نشست نفیسه ابراهیمی موضوع هماهنگی با کمپ ترک اعتیاد برای پذیرش معتادانی که واقعا تصمیم به ترک اعتیاد گرفته‌اند، مطرح کرد و گفت: این برنامه اواخر سال گذشته انجام شد و ۲۵۰ معتاد در منطقه به این کمپ معرفی شدند و برنامه ترک و حتی اشتغال برای از برخی آن‌ها فراهم شد.
ابراهیمی با بیان اینکه در ادامه این حرکت، نشستی با مسئولان ستاد مبارزه با مواد‌مخدر برگزار شد، بیان کرد: در آن جلسه مقرر شد برای آشنایی خانواده‌ها با انواع مواد‌مخدر و مخاطرات آن کارگاه آموزشی برگزار می‌شود. البته با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت تشکیل هر نوع اجتماعی، آن برنامه به تعویق افتاد.
وی با اشاره به شدت معضل اعتیاد و گرفتاری‌ها و تبعات ناشی از آن در مناطق پیرامونی، پیشنهاد داد: دهه کرامت می‌تواند فرصت مناسبی برای برپایی کارگاه آموزشی درباره شناخت این مقوله باشد.
ابراهیمی افزود: برای انتقال مفاهیم نمایش آموزشی با حضور گروه نمایش عروسکی در زمره برنامه‌های این کارگاه باشد.
وی با بیان اینکه این برنامه در هفته نیروی انتظامی نیز می‌تواند برگزار شود، اظهار کرد: کارگاه مسجد ابوالفضلی در خیابان خداشناس به این منظور تعیین شده است. در این مسجد یک طبقه برای آموزش مادران و طبقه دیگر برای آموزش کودکان و نوجوانان و حیاط نیز برای برپایی نمایشگاهی از دستاورد‌ها و هنر دست بانوان محله در نظر گرفته شده است.
ابراهیمی یادآور شد: این روز‌ها خیران باید سعی کنند با برنامه‌های متنوع که با شرایط روحی و سلامت جامعه هم‌خوان باشد، پیش بروند. همه برای بهتر شدن حال مردم محله‌مان تلاش می‌کنیم.
در پایان این نشست، پیشنهاد نماینده ساکنان درباره برگزاری جشنی به مناسبت دهه کرامت در زمین ورزشی فنس‌کشی‌شده با رأی حداکثری اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->